نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور

فیزیک درسی بسیار حائز اهمیت برای هر دو رشته‌ی ریاضی و تجربی است. کسب درصد عالی و در نهایت رسیدن به رتبه‌ی برتر نیازمند مطالعه صحیح و اصولی این درس، رسیدن به درک عمیقی از مفاهیم و از همه مهم‌تر جمع بندی مطالب می‌باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین روش جمع بندی فیزیک کنکور را به شما عزیزان ارائه دهیم. تا پایان این مقاله کاربردی از سایت امیر میرهلی با ما همراه باشید.

 

سطح عملی شما در این درس در چه جایگاهی است ؟

ثبت درصد تست‌های پوششی که در زمان یادگیری و تثبیت خود را پایش کرده‌اید سطح عملی شما مشخص می‌کند. در این راستا می‌توانید روش مناسب برای جمع بندی فیزیک کنکور را در پیش بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک جدول تهیه کنید. در یک ستون نام مباحث را یادداشت کنید و در ردیف مقابل درصد میانگین از مباحث را یادداشت کنید. این کمک می‌کند تا میزان زمانی که برای مرور مطالب نیاز دارید.

 

 

به مرور نکات مهم بپردازید

اگر به در طی مطالعه درست و اصولی به یادداشت برداری از نکات و فرمول‌ها پرداخته باشید در زمان جمع بندی با کمترین زمان تمامی نکات مهم و اصولی برای شما یاد آوری می‌شود. در غیر این صورت می‌توانید از منابع جمع بندی فیزیک کنکور استفاده کنید که در ادامه‌ی همین مقاله چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. (البته برای فیزیک آن چنان نیازی به خلاصه نویسی و یادداشت برداری نیست. چون فیزیک یک درس مهارتی است و نکات اصلی باید از حل تست به دست بیاد و ذهن شما نهادینه گردد.)

به جای حفظ فرمول تیپ سوال متفاوت حل کنید.

برای مرور یک فرمول در فیزیک یا ریاضی سعی کنید، به جای حفظ کردن خود فرمول، چند تیپ از سوالی را ببینید که با استفاده از همان فرمول حل می‌شوند. البته فقط در حد نگاه کردن و مرور راه حلِ تست، سوال‌ها را مرور کنید. در واقع نیازی نیست که خودتان سوال را حل کنید و تا حد امکان در هفته‌ی آخر وسواس گونه عمل نکنید. به یاد داشته باشید که از حفظیات و مفاهیم فیزیک غافل نشوید. به راحتی می‌توانید از آن ها درصد بگیرید.

 

در زمان جمع بندی فیزیک کنکور خود را پایش کنید

توجه کنید که برای موفقیت در درس فیزیک صرفا داشتن یک سری دانش تئوری کافی نیست. برای رسیدن به سطح تسلط کافی می‌بایست تمرین کنید و به طور مداوم خود را پایش کنید. اگر به تست‌های هایلایت شده به میزان کافی مسلط هستید کتاب‌های تست جمع بندی که آزمون محور هستند در افزایش مهارت آزمون شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

طبق زمان بندی آزمون بزنید

برای جمع بندی فیزیک کنکور حتما سعی کنید به صورت زمان‌دار و طبق ددلاین خود را پایش کنید. یکی از برگه برنده‌های شما در آزمون سراسری برگزاری شبیه آزمون‌های تک درسی است. بزرگ‌ترین کمکی که به شما می‌کنند این است که سر جلسه‌ی امتحان استرس زیادی ندارید. بنابراین توصیه می‌کنیم شبه آزمون‌های کنکور را در زمان جمع بندی جدی بگیرید. جلسه آزمون برای فیزیک باید خیلی حواستان به زمان باشد. زود به زود به ساعت نگاه کنید. ممکن است شما درگیر حل سوالات شوید و زمان از کنترل شما خارج شود. زمانی که می‌بینید از عهده‌ی حل تستی حداکثر در دو دقیقه به جواب برسانید سریع ضربدر بزنید و از روی آن رد شوید تا در انتها دوباره سراغ این تست بیاید.

از تحلیل آزمون شبیه ساز غافل نشوید

برای جمع بندی فیزیک کنکور مهم‌تر از برگزاری آزمون شبیه ساز تحلیل آن است. علت نادرستی سوالات را مشخص کنید. بی دقتی یا ضعف علمی عامل پاسخ نادرست شما بود؟ حتما علت خطاهای خود را پیدا کنید یادداشت کنید تا در آزمون اصلی کار دست شما ندهند. اگر علت خطای شما ضعف علمی است حتما تست زنی مبحثی انجام دهید.

 

 

 

کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور 

 موج آزمون  از انتشارت نشر الگو

√تیپ تست های متنوع و سوالات ایده دار برای دانش آموزان قوی
√آزمون های جامع کافی ( تعداد آزمون پایه ۸۱ آزمون و ۱۷۸۴ سوال ، موج آزمون دوازدهم ۵۹ آزمون ۸۱۰ سوال )
√​پوشش دادن تست های کنکور سراسری

√از فصول پایه به صورت مبحثی و در انتهای هر فصل یک آزمون جامع از آن فصل دارد. مناسب کوییز شبانه و جمع بندی
√خلاصه نکات مهم

 

انتشارات خیلی سبز

۱.جمع بندی فیزیک کنکور

√درس نامه های خلاصه و قابل فهم
√پوشش تست های کنکور
√عدم پوشش کامل تیپ های متنوع تستی
√​دو آزمون جامع

√ مناسب جمع بندی

۲.تست فیزیک تجربی جامع

درسنامه های کامل به همراه تست به صورت مبحثی

۳‌.فصل آزمون 

√آزمون مبحثی برای هر فصل
√مناسب برای کوییز های شبانه و بسته های تست جامع

√تعداد تست کم ( ۹۵۰ تست و ۷۰ آزمون )
√مناسب برای ایام جمع بندی
√پاسخ تشریحی کامل

۴.کتاب های جیبی

√به صورت ۳ کتاب جداگانه برای هرپایه که می توانید به عنوان خلاصه از آن ها استفاده کنید. علاوه بر نکات کوتاه دارای مثال هم هستند.

√مناسب مرور مطالب به صورت خلاصه

۵. کتاب‌های نردبام

هر پایه جداگانه است و تنها زمانی از این سری کتاب استفاده کنید که به تمام نکات کتاب و تمام مباحث آن تسلط کامل دارید و به عنوان کتاب کمکی استفاده شود نه کتاب برای تست آموزشی زدن

۶.آموزش شگفت انگیز

دارای یک سری نکات به همراه مثال و تست. به عنوان کتاب کمکی استفاده شود و نه برای تست آموزشی

 

انشارات گاج

۱.فرمول های فیزیک کنکور تجربی

√این کتاب از سری کتاب های میکروطلایی و در ابعاد مینی می‌باشد.

√تمامی فرمول های داخل کتاب ۳ پایه جمع آوری شدند

√برسی هر فرمول با مثال و نکات مختلف
√ویژه‌ی مرور و جمع بندی مطالب

۲‌.فوت و فن فیزیک تجربی کنکور

√از سری کتاب‌های میکروطلایی در ابعاد مینی

√مناسب مرور مباحث بعد از تست انبوه زدن

√ ویژه‌ی جمع‌بندی و مرور سریع
√دربردارنده‌ی مباحث فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی تجربی
√ آموزش روش‌های ویژه‌ی کنکوری
√ارائه‌ی خلاصه‌ی نکات کاربردی
√ ارائه‌ی تست‌های گلچین شده

۳. فیزیک کامل تجربی کنکور

√بانک تست میکرو طلایی
√از تمامی مباحث و تمامی تیپ‌ها تست دارد.

√مناسب تست زدن جامع و انبوهی

۴.درسنامه‌های فیزیک کامل

میکروطلایی
در این کتاب درسنامه‌های هر ۳ پایه آورده شده و بسیار کتاب پرحجمی است. اگر برای پایه‌ها به طور جداگانه کتاب درسنامه دار دارید، این کتاب توصیه نمی‌شود.

۵.فیزیک جامع کنکور تجربی خط ویژه

دارای درسنامه‌های فصل به فصل به صورت خلاصه .  اول هر فصل فرمول‌ها و نکات را به صورت نموداری خلاصه کرده است. پس از درسنامه‌های خلاصه تعدادی تست آورده است.

۶‌. جامع سیر تا پیاز (درسنامه)

این کتاب دارای درسنامه‌های تمامی پایه‌ها به صورت کامل می‌باشد. ویژگی منحصر به فرد سری کتاب‌های سیر تا پیاز نسبت به دیگر کتاب‌های گاج روان‌تر بودن آن می‌باشد. شما اگر در درسی ضعف دارید این کتاب‌ها به صورت صفر تا صد به شما آموزش می‌دهند.

۷.فیزیک پایه کنکور تجربی سیر تا پیاز (تست)

کتابی با تست‌های سطح ساده تا دشوار برای پایه‌ی دهم و یازدهم به همراه کادر نکات در پاسخنامه.

۸. فیزیک پایه میکرو طبقه بندی

این کتاب در دو جلد تست و درسنامه است. و اندکی سطح سوالات بالاتری نسبت به سری کتاب‌های سیر تا پیاز دارد.

9.خط ویژه 

√سوالات کنکور های سراسری اخیر
√درسنامه و پاسخ کامل
√ خلاصه نموداری برای هر درس
√بررسی استراتژی حل تیپ های مختلف تست
√مرور مهم ترین مفاهیم در کمترین حجم

 

انتشارات قلمچی برای جمع بندی فیزیک کنکور

کتاب های سه سطحی

به صورت سه پایه جدا و همچنین جامع پایه موجود است. تست‌های این کتاب در سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و خیلی دشوار طبقه بندی شده است. اگر در فیزیک از سطح بالایی برخوردارید برای دوران جمع بندی و آزمون گرفتن از خود بسیار مناسب است.

انتشارات مهر و ماه مناسب جمع بندی کنکور

1.کتاب های لقمه طلایی

√کتاب‌های کوچک جیبی، مناسب برای مرور و به خاطر سپاری مطالب
√شامل خلاصه‌ی دروس و نکات تستی
√مناسب مرور موضوعی سریع

2.کتاب های جمع بندی(سیب)

√شامل خلاصه مهم‌ترین نکات و مرور و جمع‌بندی کنکور
√آزمون تستی و آزمون عبارات از نکات مهم در پایان هر فصل
√پنج آزمون 50 تایی شامل سه آزمون جامع دهم، یازدهم، دوازدهم و دو آزمون جامع مطابق کنکور سراسری

 

 

نکاتی در ارتباط با کتاب‌های جمع بندی فیزیک کنکور

موج آزمون فیزیک سوالات سطح بالایی دارد.  کسانی که در این درس مسلط هستند و درصد خوبی در این درس کسب می‌کنند مناسب است. جمع بندی خیلی سبز برای کسایی است که مطالب درسنامه را مطالعه کردند و قصد دارد مطالبی را که خواندن در حداقل حجم مرور کنند. اما این کتاب می‌توانست کامل تر از این نسخه باشد. فوت و فن مینی میکروطلایی کتاب خوب و کم حجمی است. این کتاب مناسب جمع بندی  است و به نسبت خیلی سبز بهتر است. فصل آزمون  تست‌های استانداردی داد. در هر سطحی هستید می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. نردبام  خیلی سبز تست‌های سختی دارد و چه بسا فراتر از کنکور می‌باشد. به نوعی مشابه سطح کتاب‌های آیکیو است. کتاب خط ویژه با بررسی سوالات کنکور بخش بزرگی از نکات را پوشش می‌دهد.  این کتاب برای مرور ماه‌های آخر مناسب است.

 

سوالات تکراری هم به شما کمک می‌کند. 

حل سوالات تکراری هم به پیشرفت شما کمک می‌کند. این کار هم سرعت شما را بالا می‌برد، هم به شما اعتماد به نفس می‌دهد. به خصوص در دوران جمع‌بندی در زدن چند باره‌ی تست های کنکور کوتاهی نکنید.

 

 

با ما همراه باشید

 

خروج از نسخه موبایل