نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

دروس روتین را چگونه کار کنیم ؟

کسب موفقیت در زندگی هر شخص به عوامل متعددی از جمله کارهای روزمره و روتین که انجام می دهند بستگی دارد . افراد مختلف در زندگی شخصی خود با چالش ها و اتفاقات مختلفی درگیر می شوند.  تنها کسی بر این چالش ها غلبه می کند و پیروز است که توانسته با قدرت اراده و استقامت آنها را مدیریت کرده و به خوبی رفع نماید .

برای افزایش قدرت فردی انجام یک سری از کارها توسط کارشناسان این حوزه توصیه می شود . کارهایی که باید روزانه و به طور مرتب تکرار شوند تا باعث شکل گیری بعضی خصوصیات خوب اخلاقی و رفتاری در ما شوند.

 

انجام کارهایی به صورت روزانه و مداوم که برای پیشرفت ما در زندگی لازم است روتین روزانه نام دارد . عادت فردی یک رفتار را شامل می شود، اما روتین به مجموعه ای از عادات که روزانه تکرار می شوند گفته می شود.

مهم ترین بخش زندگی

یکی از چالش ها و اتفاقات بزرگ در زندگی هر فرد کنکور است . قبول شدن در رشته مورد علاقه که آینده شغلی فرد را هم تضمین می کند قطعاً یک هدف بزرگ در زندگی هر فرد است و برای کسب موفقیت در آن باید به طور دقیق برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد .

یک کنکوری بیشتر از هر فرد دیگری نیاز به یک برنامه ریزی و روتین روزانه دارد تا بتواند به نتیجه دلخواه خود در این آزمون دست یابد.

 

 

روتین یک کنکوری                

یک کنکوری برای کسب موفقیت پیش از داشتن یک برنامه روتین منظم ، نیاز به عامل اعتماد بنفس دارد . اگر یک نفر مدام با خود بگوید من که نمی توانم در رشته مورد علاقه ام قبول شوم قطعاً قبول نخواهد شد . شما باید بدانید این تصورات و خیالات شماست که روزی به واقعیت می پیوندد و اگر شما هیچ تصوری از موفقیت نداشته باشید به آن هم نخواهید رسید .

چند اصل همیشه باید مدنظر یک کنکوری باشد

 

چند پیشنهاد

 

 

حتماً برنامه ریزی کنیم!       

برنامه ریزی در انجام هر کاری باعث منظم انجام شدن و ایجاد آرامش در فرد می شود . در سالی که کنکور داریم بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز داریم تا بتوانیم بر روی هدف اصلی خود ، یعنی درس خواندن تمرکز کنیم و بهترین نتیجه را از کنکور بگیریم . برنامه ریزی و تنظیم روتین روزانه مانع ایجاد تنش و اضطراب ناشی از حجم نخوانده ها و عقب افتاده ها می شود .

در برنامه ریزی باید نکات زیر را مد نظر قرار دهیم

 

برنامه ریزی روزانه          

در برنامه ریزی روزانه اولین موردی که باید مشخص شود تعداد ساعاتی است که می خواهید برای مطالعه قرار دهید . به طور معمول و اگر انتظار بالایی از خود ندارید روزانه باید ۵ تا ۶ ساعت را به مطالعه اختصاص دهید .

توجه داشته باشید که این میزان،‌ ساعت مفید مطالعه است و اگر قرار باشد کتاب را باز کنید و ادای خواندن دربیاورید یا دل به درس خواندن ندهید و سرسری مطالعه کنید شاید مطالعه مفید شما به دو ساعت هم نرسد و با این مدل درس خواندن نباید انتظار قبولی در رشته دلخواه در کنکور را داشت.

البته کسانی که رتبه های تک رقمی و بالای کنکور را کسب می کنند حتی تا روزی ۱۶ ساعت هم مطالعه دارند. این با تمرین برای هرکسی دست یافتنی است و اصلاً چیز عجیب و دور از دسترسی نیست.

شما اگر روزانه زمان مطالعه خود را مثلاً ‌ده دقیقه فقط افزایش دهید یا در برنامه ریزی هفتگی هر هفته نیم ساعت به زمان مطالعه روزانه اضافه کنید پس از گذشت مدت زمانی شما هم به تعداد ساعات بالای مطالعه دست خواهید یافت . این امر فقط نیاز به اراده و داشتن دورنمای مشخص از هدفی که برای خود درنظر گرفته اید دارد.

پس از مشخص شدن ساعت مطالعه باید برنامه ریزی کنید برای مطالعه دروس اختصاصی و عمومی که در یک برنامه بلندمدت همه آن ها باید کامل مطالعه شده باشند .

نکات زیر به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری داشته باشید

 

 

برنامه ریزی هفتگی

در برنامه ریزی هفتگی ابتدا باید کارهایی که باید در آن هفته انجام دهید مشخص شود . کارهای هفته را لیست کنید و برای هر کدام یک زمان تقریبی هم قرار دهید . تعداد تست هایی که برای هر درس میخواهید بزنید هم مشخص شود .

ترتیب مطالعه را می توانید بر اساس فهرست کتاب تنظیم کنید . زمان مورد نظر برای هر مبحث را محاسبه کنید و طبق آن زمان ببینید نیاز است هر روز چقدر زمان به مطالعه و تست زنی آن درس پرداخته شود .زمان مورد نیاز برای تست زنی را طبق زمانی که در کنکور برای هر درس به شما اختصاص داده می شود تنظیم کنید .

برای مطالعه هر فصل کتاب و تست زنی شما باید تعداد تست های این فصل کتاب را از کتاب تست دربیاورید و بنابر ساعتی که در این هفته برای آن درس در نظر گرفته اید مشخص کنید چند تست باید در این تعداد ساعت کار شود.

مثلاً‌ فصل دو ریاضی قرار است این هفته کار شود و این فصل ۲۵۰ تست دارد . شما سه روز در طول این هفته برای ریاضی اختصاص داده اید و هر روز دو ساعت . خب بررسی کنید در این مجموع شش ساعت چند تست می شود کار کرد، ‌مثلاً‌ ۱۰۰ تست که خب این ۱۰۰ تست را از مثلاً ‌شماره فردهای سوالات تست انتخاب کنید و سری بعد شماره زوج ها را بزنید تا مباحث تکراری که پشت سر هم در کتاب تست قرار گرفته اند همه در یک جلسه بررسی نشوند.

 

 

دروس اختصاصی

برای دروس اختصاصی به طور معمول باید بیشتر زمان قرار داد، ‌چون ضریب بالاتری در کنکور دارند . مثلاً زیست به زمان حدود ۹ ساعت و شیمی ۹ ساعت در هفته نیاز دارد . ریاضی و فیزیک هر کدام ۶ ساعت و زبان ۲ ساعت در هفته حتماً نیاز دارند.

 

برای داشتن یک برنامه ریزی منظم و دقیق و استفاده از تجربیات رتبه برترهای کنکور حتماً‌ از اساتید آکادمی دکتر امیر میرهلی کمک بگیرید .

خروج از نسخه موبایل