نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

معرفی بهترین اپلیکیشن های موبایل برای خواب راحت

معرفی بهترین اپ های موبایل برای خواب راحت

داشتن استراحت و خواب مناسب نقشی مهم در موفقیت شما دارد. از طرفی دیگر استرس، اضطراب، داشتن مشغله و… می‌تواند تا حد زیادی از داشتن خوابی مناسب و کافی بکاهد. همچنین داشتن ذهنی آرام و به دور از مشغله، می‌تواند تا حد زیادی بر کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد. به نظرتان شما به اندازه می‌خوابید؟ چند ساعت در طول شبانه روز می‌خوابید؟ آیا چرخه آن را کنترل می‌کنید؟ در این راستا اپلیکیشن‌های موبایل وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تا حدودی استراحتی مناسب داشته باشد و آن را کنترل کنید. با ما در سایت دکتر امیر میرهلی همراه باشید می‌خواهیم به بررسی همه‌ی این موارد بپردازیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای خواب

برنامه‌ها برای داشتن خوابی مناسب و کافی خواهیم پرداخت و توضیحاتی کوتاهی در خصوص آن‌ها ارائه خواهیم داد.

Sleep Cycle

یکی از معروف‌ترین اپ‌ها در این زمینه است. و شما نیز به سادگی و با در دست داشتن موبایل خود به راحتی آن را بر روی گوشی خود نصب کنید. اما اگر بخواهیم کمی این برنامه را مورد بررسی قرار دهیم این است که شما با استفاده از این برنامه این امکان را دارید که خواب خود را مورد بررسی قرار دهید و در بهترین زمان ممکن بیدار بشوید. تنظیم نمودن خوابتان به وسیله این اپ، باعث این می‌شود که الگوی مناسبی برای آن داشته باشید. و با داشتن استراحت کافی دیگر در طول روز دیگر خسته و کسل نباشید.

لینک دانلود: Sleep Cycle

Pzizz

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی، برنامه‌ی Pzizz است. که به شما این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر به خواب بروید. یکی از ویژگی‌های جالب این اپ این است که سیستم موسیقی دارد. داشتن موسیقی باعث عمیق‌تر شدن استراحتان می‌شود. یک نکته دیگر در خصوص داشتن موسیقی‌های ملایم این برنامه بگویم و آن این است که موسیقی‌های این اپ صرفا برای زمان خواب نیست. بلکه شما در طول روز و هر زمان که احساس خستگی و کسالت کردید، و یا زمانی که به تمرکز بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید از موزیک‌های آرام این برنامه‌ی جذاب استفاده کنید.

لینک دانلود: pzizz

Sleep Time

در قسمت سوم معرفی اپلیکیشن‌ها، می‌خواهیم به بررسی برنامه‌ی Sleep Time بپردازیم. در واقع Sleep time با ارائه‌ی الگوهای دقیق و همچنین تجزیه‌ و تحلیل نمودن آن، یک دید کلی از الگوی خوابی شما را بهتان ارائه می‌دهد. یک ویژگی جالب دیگر که در تشابه با Sleep Cycle که کمی قبل و در قسمت اول معرفی کردیم، این است که این اپلیکیشن‌ها بخ صورتی هوشمند شما را در سبک‌ترین مرحله‌ی خوابتان و در بهترین زمان ممکن شما را از خواب بیدار می‌کند. تا بتوانید روز خوبی را در پیش رو داشته باشید.

شاید در این بخش با من هم نظر باشید که صداهای طبیعت اطرافتان، مانند صدای موج دریا، وزش باد و … باعث این می‌شود که شما به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن بخوابید. حال از دیگر ویژگی‌های جالب این اپلیکیش این است با مراجعه کردن به بخش Insight در Sleep Time گزارش کاملی از وضعیت sleep خود داشته باشید. و به کمک آن الگوهایی که بر خواب شما تاثیر گذار است را شناسایی نمایید.

لینک دانلود: Sleep Time

Pillow

از دیگر اپلیکیشن‌های مناست Pillow است که کار با آن بسیار ساده است. که ساعت زنگ دار پیشرفته‌ای دارد که می‌تواند مراحل خواب شما را کنترل نماید. اگر یکی از کاربران اپل باشید، مسلما با برنامه‌ی Health اپل آشنایی دارید. بهتر است بگویم که Pillow با Health ترکیب شده و اطلاعات جامعی را به شما ارائه می‌دهد. مشخصه‌هایی از قبیل تناسب اندام، فشارن خون، ضربان، مقدار مصرف کافئین، کالری دریافت شده از مواد غذایی و … را بررسی می‌نماید. این را هم در نظر داشته باشید که این اپ مناسب ios است.

لینک دانلود: Pillow

Recolor

این اپلیکیشن، یک برنامه‌ی رنگ آمیزی برای بزرگسالان است. شاید تعجب کرده باشید که چرا در اینجا می‌خواهم به معرفی Recolor بپردازم. در واقع این اپ به آرامش ذهن شما کمک خواهد کرد و زمانی که آرامش ذهن داشته باشید، راحت‌تر و ساده‌تر به خواب خواهید رفت. حتی با استفاده از Recolor در طول روز‌ نیز می‌توانید به آرام کردن ذهن خود کمک کنید. اما چگونه؟ این اپلیکیشن بیش از 1000 عکس دارد. و زمانی که شما یک عکس را انتخاب می‌کنید، رنگ‌هایی را برای رنگ آمیزی کردن آن در اختیارتان می‌گذارد. و شما می‌توانید به دلخواه آن تصویر را رنگ آمیزی کنید. هدف اصلی آن این است که استرس و اضطراب را از شما دور کند و بتوانید خوابی عمیق داشته باشید.

لینک دانلود: Recolor

Dark Nosie

یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران ios است. البته این را هم بگویم که به صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود نیست. اما در خصوص معرفی این برنامه؛ صداهای موجود در اطراف شما می‌تواند تا حدودی باعث از بین بردن آرامش و تمرکز شما شود. ولی اگر موزیکی مناسب در حین کار برای شما پخش شود به راحتی می‌توانید ذهن خود را آرام کنید و به‌ خواب بروید. حال این اپ به شما این امکان را می‌دهد که که صداهای مختلفی از محیط اطراف خود را در درون اپلیکیشن انتخاب نموده و یک تایم مشخص یرای آن قرار دهید که بعد از اتمام آن تایم، آن صدا نیز قطع شود. حتی می‌توانید با استفاده از یک فرمان صوتی این برنامه را به اجرا در بیاورید.

لینک دانلود: Dark Nosie

Calm

کمی به این فکر کنید که آیا استرس دارید؟ افکار منفی زیادی در ذهن دارید؟ اگر جواب این دو سوال مثبت است؛ باید بگویم که چرا اپلیکیشن Calm را امتحان نمی‌کنید؟ آیا تا به حال از آن‌ها استفاده کرده‌اید؟ بیایید کمی بیشتر به معرفی این اپ بپردازم. همانطور که در قبل هم خدمتتان گفتم موزیک ملایم می‌تواند نقش مهمی در آرام کردن ذهن شما داشته باشد. و همچنین با داشتن ذهنی آرام، راحت‌تر می‌توانید به خواب بروید. این برنامه دارای موزیک‌های آرامش بخش زیادی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که همه‌ی موزیک‌های Calm رایگان نیستند و شما باید بعضی از آن‌ها را خریداری کنید.

لینک دانلود: Calm

چگونه چرخه‌ی خواب منظمی داشته باشم؟

همانطور که احتمالا همه‌ی شما بر این آگاه هستید که داشتن چرخه‌ی مناسب بسیار حیاتی و مهم است. می‌دانید که بدن هر انسانی دارای یک روتین خاص خودش را دارد. و نیاز به یک استراحت مناسب و کافی و در مدت زمان مشخصی دارد. همچنین عادت کردن به یک الگوی خاص می‌تواند در راستای بهبود کیفیت آن بسیار مفید باشد. با این توضیحات یک‌سری از برنامه‌های کنترل این چرخه‌ در بین مردم از محبوبیت خاصی برخودار هستند. که از بهترین‌های آن در این زمینه، اپ Sleep as Android است. که هر شب مدت زمان و همچنین کیفیت خواب شما را کنترل می‌کند. و از دیگر ویژگی‌های آن این است که اگر در شب و در آن هنگام صحبت کنید، این اپ آن را ضبط خواهد کرد. البته بعضی از ویژگی‌های این اپ را باید خریداری کنید. اما ویژگی‌های رایگان آن نیز کارایی خاص خودش را دارد.

در آخر…

ما سعی کردیم که به معرفی بهترین اپلیکیشن های مناسب برای خواب راحت بپردازیم. قطعا اپ‌های بسیار دیگری نیز هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یا اینکه در حال استفاده از آن هستید. به هر حال چیزی که در ابتدای مطلب خدمتتان عرض کردم را مجددا تکرار می‌کنیم که هیچ چیز به اندازه‌ی آرامش ذهن و به دور از استرس و اضطراب بودن نمی‌تواند بر روند خواب شما تاثیر بگذارد. پس بکوشید که ذهنی آرام و به دور از استرس داشته باشید. در نهایت اگر شما نیز از این اپلیکیشن‌ها و یا برنامه‌های دیگری استفاده کردید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌‌ها تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل