نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

آشنایی با ضرایب و زیرگروه های رشته هنر

آشنایی با ضرایب و زیرگروه های رشته هنر

علاقه داشتن به رشته هنر، از زمان قدیم تا کنون رواج داشته است. افرادی که در شناسائی و بیان خصوصیات خود مهارت دارند، در این رشته موفق می شوند . علاوه بر آن اگر فردی هستید که روابط هنری با دیگران برقرار می سازید، نظم و ترتیب  و طراحی بیشتری نسبت به دیگران دارید، در روابط خود با دیگران حساس هستید، کمتر به کنترل خودتان می پردازید و به سادگی در مورد عواطف و احساسات خود گفتگو می نمایید، مناسب این رشته هستید. در این مقاله می خواهیم با رشته ی هنر، زیر گروه ها، ضرایب آن و رشته های دانشگاهی و دبیرستان آن آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

انتخاب رشته هنر

انتخاب رشته جزء مهم ترین و حساس ترین تصمیم زندگی هر فرد می باشد. بهتر است قبل از گرفتن این تصمیم با کمک تست های شخصیت شناسی و استعداد سنجی، مانند تست های هالند، استرانگ، گاردنر و غیره، شخصیت خود را بسنجید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب این رشته بگیرید. رشته هنر یک رشته شناور می باشد که می توانید در کنار رشته های نظری در کنکور سراسری آن شرکت کنید.

رشته هایی که بیشترین متقاضی را دارند

تمامی این رشته ها دارای آزمون عملی می باشند.

معرفی رشته های دانشگاهی

دانشجویان این رشته باید با شاخه های مختلف آشنایی داشته باشند. در ضمن علاقه و خلاقیت در این رشته حرف اول را می زند. در این رشته باید با تکنیک های عکاسی، چاپ‌، خوشنویسی‌، نقاشی‌، طراحی‌ صنعتی‌، اصول‌ و مبانی‌ صنایع‌ دستی‌ توجه داشت. زیرا باید در کارتان از آن استفاده کنید و آن ها را به مرحله اجرا برسانید. یک گرافیست باید به مخاطبش توجه داشته باشد. از لحاظ فرهنگی و اقتصادی، خواسته ها و علایق آن ها.

فارغ التحصیلان این رشته باید از تجربیات عملی و آگاهی های علمی، تاریخی و هنری که در طول این دوره کسب می‎‌کنند، استفاده کنند. این افراد در مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ‎ها و کارگاه های مختلف حفاظت و مرمت مانند کتابخانه ها، موزه ‎ها و سازمان‎ های فرهنگی که در سراسر کشور موجود است، فعالیت می کنند.

سینما هنری است که می تواند تصاویر را ضبط کند و با همان مفهوم خاصی که دریافت می کند به تماشاگران انتقال دهد. هنر سینما از نظر محتوا، مبتنی بر زمینه‌های گوناگون علوم انسانی، علوم ارتباطات،‌ ادبیات و رشته‌های مختلف هنری بوده و از نظر تکنیکی از مباحث فیزیک صوت، شیمی، مکانیک و الکترونیک استفاده می‌کند.

در ادامه صرفا به معرفی اسامی این رشته ها می پردازیم…

 

زیرگروه های رشته هنر

زیرگروه ۱

آموزش هنر، صنایع دستی، طراحی لباس، نقاشی ایرانی، کاردانی طراح گرافیک، تلویزیون و هنر دیجیتال، کتابت و نگارگری، طراحی صحنه، طراحی پارچه، مجسمه سازی، عکاسی، طراحی فرش

زیرگروه ۲

طراحی صنعتی، باستان شناسی، مرمت بناهای تاریخی، هنر اسلامی

زیرگروه ۳

مرمت آثار تاریخی، موزه

زیرگروه ۴

نمایش عروسکی، ادبیات نمایشی، کارگردانی تلویزیون، سینما و بازیگری

زیرگروه ۵

آهنگسازی، موسیقی نظامی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی

ضرایب رشته هنر

کنکور هنر 5 زیرگروه دارد.که ضرایب دروس عمومی با دروس عمومی سایر رشته ها یکسان می باشد و تنها ضرایب دروس اختصاصی آن با سایرین باعث می شود که رتبه  و تراز شما بهتر شود.

مشاغل هنری

مشاغل رشته هنر تنوع بسیار بالایی دارد. مانند تئاتر و سینما یا حتی حیطه متفاوت تر از آن مانند طراحی جلد کتاب و صفحه آرایی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از این مشاغل می پردازیم.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مشاغلی مانند طراحی روزنامه و مجله، عکاسی صنعتی، خبرنگاری و غیره، فعالیت داشته باشند. همچنین می توانند در شرکت های تبلیغاتی و آتلیه های عکاسی مشغول به کار شوند

در این رشته باید به میزان توانایی و تجربه خود توجه نمایید. درآمد بازیگران با توجه به دوره های مختلف بازیگریشان متفاوت است. برای همین اکثر بازگیران در کنار بازیگری، در مشاغل دیگه مشغول به کار هستند.

فارغ التحصیلان این رشته با برگزاری نمایشگاه ها، کلاس های عمومی و خصوصی، فروش تابلوها می تواند منبع درآمد مورد نیازی داشته باشند اما این کافی نیست. این افراد با تدریس در آموزشگاه های آزاد یا دانشگاه ها می توانند مشغول به کار شوند. علاوه بر این در فرهنگسراها، نشریه ها و مطبوعات، صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند فعالیت کنند.

معرفی زیر شاخه های رشته هنر

فتوگرافیک رشته ای است که به تازگی وارد فنی حرفه ای شده است. این رشته ترکیب رشته عکاسی و گرافیک می باشد. دانشجویان با ویژگی ها و موارد لازم جهت ایجاد یک پروژه هنری، تجاری یا تبلیغاتی استاندارد و جذاب آشنا شده و قوانین و نکات مختلف هریک از آن ها را آموزش می بینند.

رشته معماری داخلی با رعایت اصول و نکاتی که باعث جذاب تر شدن و آرامش بخش شدن فضای زندگی می شود. در این رشته شما آموزش های لازم جهت طراحی و نقشه کشی ساختمان های مسکونی, تجاری و اداری و همچنین مبلمان ها و دکوراسیون داخلی را آموزش می بینید. همچنین نحوه استفاده پروژه ها در معماری داخلی را یاد می گیرید.

در این رشته شما آموزش های ساخت کارتون، تصاویر متحرک و انیمیشن را آموزش می بینید. این رشته به علت کار کردن با نرم افزارهای متنوع در خصوص طراحی باعث ایجاد لذت در کار کردن می شود.

شامل آموزش و یادگیری یکی از ساز های بین المللی مانند پیانو، ویالون، گیتار و غیره می باشد.

شامل یادگیری سازهای ایرانی همچون تار، سه تار، عود، سنتور و موارد دیگر به صورت تخصصی می باشد.

شامل اجرای نمایش و تئاتر با موضوعات و جنبه های مختلف برای خلق یک نمایش مناسب می باشد.

شامل آشنایی با مبانی و اصول مرتبط با هنرهای تجسمی، فیلمنامه نویسی، نقد فیلم، تاریخ سینما و سایر بخش های دیگر می باشد.

شامل چگونگی تلفیق هنر، به کارگیری خطوط و اشکال مختلف به ایجاد آثار هنری و مفهمومی می باشد. دانش آموزان با حجم، رنگ، بافت، نور و موراد مشابه دیگر در ارتباط هستند.

آثار تاریخی و بناها موضوعات مختلفی از تاریخچه آثار فرهنگی و مراحل حفظ، نگهداری و مرمت و بازسازی آن ها مورد بررسی قرار گرفته و به دانش آموزان این رشته آموزش داده می شود.

دانش آموزان با اصول حرفه ای طراحی، پشتیبانی و اداره یک صحنه هنری و اثر نمایشی آشنا شده و با کاربردهای آن ها در هر یک از موضوعات هنری آشنا می شوند

در این بخش دانش آموزان با روش های مختلف چاپ همچون چاپ سنگی، دیجیتالی، فلزی و چوبی آشنا می شوند. هم چنین با کاربردهای هر یک از آن ها نیز آشنا می شوند.

سخن آخر

دانش آموزان و علاقه مندان عزیز در این مقاله سعی کردیم شما را با رشته هنر و ضرایب و زیرگروه های آن آشنا کنیم. پس از خواندن مطالب با توجه به شخصیت و خلاقیت خودتان سعی کنید انتخاب درستی را براساس منطق و علاقه خود بگیرید. با آرزوی موفقیت روزافزون برای تمامی متقاضیان رشته هنر

 

با ما در تماس باشید.

https://hoonar.com/ba/artintro

https://iranmoshavere.com//

خروج از نسخه موبایل