نماد سایت برنامه ساز کنکور و مربی موفقیت – امیر میرهلی

استفاده از دوران طلایی امتحانات

استفاده از دوران امتحانات در جهت صحیح مطالعه کنکور

دوران امتحانات را خیلی جدی بگیرید، اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید می‌تواند یک سکوی پرش برای شما باشد؛

چطور از دوران امتحانات به نحو احسن در جهت مطالعه صحیح استفاده کنیم؟

🔰در دوران امتحانات سه رویکرد برای دانش اموزان ضعیف و متوسط و قوی داریم:

🔴دانش اموزانی که سطح علمی ضعیف‌تری دارند و در فصول نیمه اول دوازدهم اشکالات اساسی دارند باید به صورت تشریحی مفاد امتحانی را بخوانند و حتی در صورت نیاز از کتاب هایی هم چون پرسمان، سیرتاپیاز، ماجرای من و درسام و جزوات تشریحی و … برای تمرین بیشتر و آشنا شدن با سوالات تشریحی و یادگیری عمیق و مفهومی استفاده کنند که اشکالات پایه‌ای را برطرف کنند.
نگران عقب افتادن از کنکور و دور از شدن از فضای تستی نباشید چون امتحانات مدرسه منافاتی با کنکور ندارند و اگر دانش اموز ضعیف با تشریحی خوانی پایه خود را قوی کند قطعا به بالابردن سطح علمی خود در رابطه با کنکور هم کمک کرده است
البته پیشنهاد می شود بعد از مطالعه تشریحی، تست های مهمی که خود کتابهای تستی علامت دار کرده اند یا تست های نشاندار خود را بزنید تا با انواع تیپ تست ها هم آشنا شوید
دانش اموزانی که تا الان عملکرد ضعیفی داشتند می توانند با قوی کردن پایه علمی خود در فصول مهم ابتدایی دوازدهم جهش خوبی را در این دوران داشته باشند.

🔴دانش آموزان با سطح علمی متوسط بهتر است بعد از مرور نکات و تسلط بر هر مبحث کتاب درسی، بلافاصله آن مبحث را با تست پوششی کار کنند و یک رفع اشکال کامل و جامع از نیمه اول دوازدهم داشته باشند و از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند آن درس را به نقطه قوت خود تبدیل کنند، در این صورت با یک تیر دو نشان می‌زنن ؛ هم برای امتحان مدرسه و هم برای آزمون‌های آزمایشی انتهای دی ماه (جمع بندی فصول ابتدایی دوازدهم) آماده می‌شوند.
اگر مباحث را به تازگی مطالعه کرده اید و اشکال یا فراموشی زیاد ندارید از روش بازیابی برای مرور استفاده کنید یعنی ابتدا تست پوششی از فصول امتحانی بزنید و سپس طبق تحلیلی که از تست ها به دست می‌آورید فقط به آن دسته مباحث فراموش شده و اشکال‌دار بپردازید که هم ذهن خود را بیشتر به چالش بکشید و هم وقت کمتری برای مرور از شما گرفته شود
برای امتحاناتی که فرجه زیاد دارید کمی هم وقت برای مرور و پیشروی سایر فصول کنکور داشته باشید و تمام وقت خود را صرف فصول ابتدایی دوازدهم نکنید.

🔴این برهه زمان برای دانش آموزان قوی که قبلا فصول امتحان را با تست زیاد کار کرده‌اند خیلی تفاوتی با زمان های دیگر ندارد و نیاز نیست خیلی برای امتحان های تشریحی وسواس به خرج دهند وقتی تست زنی قوی باشد با یک مرور سریع می توانند از پس سوالات تشریحی نیز بربیایند.
بهتر است از روش بازیابی برای مرور استفاده کنید ابتدا تست پوششی بزنید و سپس طبق نتیجه، صرفا ابهامات و اشکالات را رفع کنید.
حتما برنامه کنکوری خود شامل پیشروی فصول نخوانده و مرور فصولی که چند ماه پیش تمام کرده‌اید را در دوران دی ماه با قدرت پیش ببرید و هم چنان تنوع درس در مطالعه روزانه را حفظ کنید.

🔰فرصت طلایی برای مطالعه کنکور:

📌کسانی که تا الان از بودجه ازمون ها عقب بودند در زمان امتحانات با ایجاد یک ضرب العجل و ددلاین می توانند فصول ابتدایی دوازدهم را در فرجه امتحان با تست جمع کنند و تا حدی عقب ماندگی ها از بودجه آزمون را جبران کنند البته با حفظ کیفیت.

📌دوران امتحانات هم یک برهه‌ای از کنکور شما هست و یک تافته جدا بافته نیست که برخی آن به تصور غلط مانعی برای کنکور درنظر میگیرند بلکه اگر به درستی برنامه ریزی کنید در همان راستای کنکوری خوانی شماست و یک فرصت بی نظیری است که از تعطیل بودن مدارس و کلاس ها و فارغ بودن از تکالیف درسی در این مدت بیشترین بهره را ببرید.

📌اگر تا الان متن کتاب و تمرین و فعالیت های کتاب درسی را به طور جدی کار نکرده اید و صرفا تست زنی از کتاب های تست داشته اید حتما در این زمان تسلط خود را بر کتاب ها بالا ببرید به خصوص: متن درس های فارسی و قلمرو های زبانی و ادبی و فکری، متن و‌ تمرین های عربی زیست، حفظیات شیمی، تمرین های ریاضی، پرسش های اخر فصل فیزیک و شیمی

📌یک معضل مهم در دوران امتحانات استراحت های طولانی مدت و کنترل نشده پس از یک‌ امتحان است
امسال سال سرنوشت سازی است پس سختی ها را به جان بخرید و بعد از اتمام یک امتحان با یک استراحت کوتاه و احیا انرژی دوباره سراغ درس بروید.

📌پشت کنکوری ها در این دوران کما فی السابق به مطالعه کنکوری با حفظ تنوع درس و ساعت مطالعه بالا ادامه دهند که یک فرصت خیلی خوب برای پیشی گرفتن از رقبای دوازدهمی است

خروج از نسخه موبایل